Translate

29 kwietnia 2016

Jak udekorować stół na komunię ?

mj | 20:30
Poproszono mnie o zaplanowanie i zrealizowanie wystroju stołu na przyjęcie komunijne. Z wielką przyjemnością zabrałam się do dzieła :)

Bohaterką dnia będzie Maja, bardzo subtelna dziewczynka o artystycznej duszy. Biorąc to pod uwagę... stawiam na minimalizm, w bieli połączanej z bladym różem. Taki dobór kolorów spowoduje, że moje dekoracje będą subtelne, delikatne i eleganckie... takie, jak Maja :)

Obrus, serwetki i naczynia, czyli baza... będą białe, natomiast wszystkie dodatki w bladym różu. 

Dekoracja nakrycia dla każdego gościa będzie kombinacją położonej na talerzyku białej serwetki z maleńkim nadrukiem Hostii, girlandy z małych koralików i żywego kwiata w lekko różowym kolorze z zielonymi łodyżkami/listkami. Myślę o małych tulipanach, ewentualnie - gdy będzie problem ze zdobyciem odpowiedniego odcienia różu - wykorzystam stokrotki, a może goździki, pojedyncze kwiaty astrometrii albo różowe niezapominajki.

Allegro, Katarzyna Błaszczyk Dorado, Złotów
Pixabay.com CC0 Public Domain
Przy każdym nakryciu znajdzie się maleńkie białe pudełeczko z różową wstążeczką... słodkie podziękowanie dla gościa.  Na pudełeczku będzie nadrukowane - nie wiem jeszcze w jakim kolorze - imię dziewczynki, data, słowo "Dziękuję" i... może zdjęcie Majki (jeszcze się zastanawiam)  :)

Allegro, Katarzyna Błaszczyk Dorado, Złotów
Oczywiście nie może zabraknąć świeczek, które uwielbiam przy każdej okazji :) 
Na stole w 2-3 miejscach postawię lekko różowe, wysokie smukłe świece z delikatnym motywem Hostii, w przezroczystych niskich świecznikach. Każda ze świec będzie delikatnie ozdobiona girlandą z koralików, z dodatkiem białej organzy i - może - żywego kwiata.
Allegro, Katarzyna Błaszczyk Dorado, Złotów

Uzupełnieniem wysokich świec będą rozmieszczone gdzieniegdzie - tak samo udekorowane - przezroczyste naczynia z małymi wodnymi świeczkami w kolorze bladego różu.

Allegro, Katarzyna Błaszczyk Dorado, Złotów
Na komodzie, która stoi w pomieszczeniu, gdzie będzie uroczystość umieścimy dość pokaźną - aby była widoczna - kompozycję z kwiatów, świec, białej organzy i girlandy z koralików. Będzie idealnie współgrała z dekoracją stołu.

Bardzo dużo uwagi mam zamiar poświęcić miejscu przy stole przeznaczonym dla naszej "Komunistki" :)
Będzie to wysokie krzesło przyobleczone w biały pokrowiec, ozdobione tym samym motywem, co stół i kompozycja na komodzie. Myślę jeszcze nad wyróżnieniem naczyń i sztućców, z których będzie korzystała Maja. Musi się poczuć tego dnia wyjątkowo i zapamiętać ten dzień, w którym będzie najważniejsza :)

Do wykończenia całości wybrałam piękne białe motyle, które - przelatując - przysiądą w przypadkowych miejscach... na stole, na żyrandolu, na komodzie a może na szklance dla Majki :) Zobaczymy :)

Allegro, Katarzyna Błaszczyk Dorado, Złotów
I... tak z grubsza rzecz biorąc, to wszystko. Pomieszczenie, w którym Maja będzie przyjmowała gości jest urządzone w szarościach, z którymi  - w mojej ocenie - doskonale będzie komponował się białoróżowy, delikatnie udekorowany stół. Zastanawiam się jeszcze na wieloma szczegółami i pewnie coś tam jeszcze wymyślę, ale kierunek mam dość precyzyjnie przemyślany.

W związku z tym, że planowany jest bardzo duży tort komunijny, przewidziałam okoliczność, że rodzice Majki będą go rozdawali gościom na zakończenie uroczystości.


Komunia 7 maja, dekoracje gotowe :) Mam nadzieję, że wszystko wyjdzie dobrze, Maja i jej Rodzice będą szczęśliwi, goście pod wrażeniem, a ja... będę miała szczególną satysfakcję :)





7 komentarzy:

  1. Wszystko dokładnie przemyślane :) delikatność i spokój będzie panował na stole. Fajnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Delikatność... o to mi chodzi najbardziej :)

      Usuń
  2. No zobaczymy, jak to wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wszystko zaplanowałaś:) Mam nadzieję że pokażesz zdjęcia realizacji:) Ja za rok mam komunie u młodszej córci i przyznam, że już o niej myślę. Chodzi mi po głowie przyjęcie w ogrodzie, tak więc już szukam inspiracji:)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjęcie w ogrodzie... marzenie. Uważam, że to idealna opcja na komunię, ale w odniesieniu do Ciebie nie mam wątpliwości, że będzie to coś wyjątkowego. Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  4. Świetnie zaplanowana dekoracja. Dziewczęca, delikatna i urocza. Wyobrażam sobie, że wszystko przepięknie wyglądało.
    Mam nadzieję, że pokażesz jak wszystko się prezentowało :)
    Pozdrawiam cielputko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyszło... pokazałam już trochę na blogu, chociaż moje zdjecia niestety nie oddają rzeczywistosci :) Ja w każdym razie jestem zadowolona :)
      Dziekuję za odwiedziny i pozdrawiam :)

      Usuń

Jakiś komentarz?... Zachęcam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wariacje wokół stołu ... © 2013. All Rights Reserved | Powered by-Blogger

Distributed By-Blogspot Templates | Designed by-Windroidclub