Translate

3 października 2014

Dziś na moim stole ... krem z dyni.

mj | 13:55
Dziś - będąc pod urokiem jesieni - na widok kawałków dyni rozłożonych na straganie warzywniczym dałam się ponieść i ... kupiłam jeden z nich. Ktoś powie "wielkie mi co", ale w moim wydaniu to coś.
Nigdy w życiu, nic z dyni - poza dekoracjami - nie robiłam.

Dziś postanowiłam ugotować krem z dyni.

Kupując dynię, nie wiedziałam jeszcze jak to zrobić, ale ... w internecie jest wszystko :)))
Wybrałam najprostszy przepis, jaki znalazłam.
Składniki: bulion, dynia (ok. 1kg), 2 ziemniaki, 2 cebule, odrobina oleju (do obsmażenia cebuli), trochę śmietany, sól i pieprz do smaku, natka pietruszki do dekoracji.



Wykonanie: Dynię i ziemniaki, pokrojone w kostkę, wrzuciłam do gotującego się bulionu. Cebulę pokroiłam, obsmażyłam i dodałam do gotujących się, w bulionie, dyni i ziemniaków. Gdy warzywa były miękkie, odcedziłam je, zmiksowałam i z powrotem połączyłam z wywarem. Dodałam śmietanę. Całość doprawiłam solą i pieprzem do smaku. 
I gotowe :)

W tak zwanym międzyczasie przygotowałam stół.



Moją zupkę podałam z groszkiem ptysiowym, co nadało jej bardzo dobry, delikatny smak. Myślę, że ostrzejszy i bardziej wyrazisty smak zupy, można osiągnąć, dodając do niej grzanki. Gotowe lub samodzielnie zrobione w piekarniku, z dodatkiem żółtego sera i ziół. Ja na pewno spróbuję :)



Może nie wyszło mi kulinarne mistrzostwo świata, ale ... moja rodzina była bardzo zadowolona, a ja ... z siebie dumna :)
To moja pierwsza zupa dyniowa, ale na pewno nie ostatnia :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jakiś komentarz?... Zachęcam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wariacje wokół stołu ... © 2013. All Rights Reserved | Powered by-Blogger

Distributed By-Blogspot Templates | Designed by-Windroidclub